جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 10 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۳۷:۴۴

توسط «کاوشگر خلیج فارس»
اولین تفاهم نامه انجام فعالیت‌‌‌‌‌های دریایی امضا شد

باشگاه خبری فراساحل: اولین تفاهم نامه انجام فعالیت‌‌‌‌‌های دریایی توسط نخستین کشتی تحقیقاتی اقیانوس ‏پیمای ایران به نام «کاوشگر خلیج فارس» متعلق به پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم ‏جوی با پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله منعقد گردید. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، ‏در این تفاهم نامه که به امضای محمد ‏کاظم جعفری رییس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و بهروز ابطحی رئیس پژوهشگاه ‏ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی رسید، طرفین توافق کردند که در راستای انجام عملیات لرزه نگاری دریایی مورد ‏نیاز در اجرای طرح‌‌‌‌‌های پژوهشی در دست انجام یا آتی ‏توسط هر کدام از طرفین تفاهم نامه، همکاری دو جانبه ‏داشته باشند. ‏بر اساس این گزارش، تامین شناور جهت نصب تجهیزات برداشت داده و انجام عملیات برداشت، تامین نیروی ‏انسانی ‏متخصص و تکنیسین، انجام اقدامات لازم برای نصب تجهیزات مورد نیاز در برداشت داده‎ ‎ها بر روی کشتی، تامین ‏تجهیزات لرزه‎ ‎نگاری، و تجهیزات مرتبط با چشمه لرزه‎ ‎ای از اهم مفاد این تفاهم نامه عنوان شد.‏

گفتنی است، این اولین تفاهم نامه انجام فعالیت‌‌‌‌‌های دریایی است که توسط نخستین کشتی تحقیقاتی اقیانوس ‏پیمای ایران به نام «کاوشگر خلیج فارس» متعلق به پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم ‏جوی با پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله منعقد می‌شود. بدون شک این تفاهم نامه گام ‏موثری برای تقویت روابط و توسعه جایگاه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی خواهد بود. ‏شایان توجه است، کاوشگر خلیج فارس به عنوان اولین کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای ساخت ایران می‌باشد که طراحی و ساخت آن کاملا بومی و توسط محققان داخلی انجام شده است. این کاوشگر یک شناور مدرن با 50 متر طول، 10متر عرض و 12 متر ارتفاع می‌باشد که قادر است با آب و سوخت کامل به مدت 45 روز با ظرفیت 27 نفر در آب‌‌‌‌‌های خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند اقدام به تحقیقات میدانی کند. همچنین مجهز به چهار آزمایشگاه و انواع تجهیزات، امکانات و دستگاه‌‌‌‌‌های پیشرفته مطالعات دریایی و اقیانوسی است که توانایی‌‌‌‌‌های تحقیقاتی دریایی ایران در آب‌‌‌‌‌های کشور، منطقه و جهان را به نحو قابل ملاحظه ای افزایش می‌دهد.



  کد خبر : 5581
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :